INCEPTION

Mina vänner. Ett ord:
ENA-FUCKING-STÅENDE.


Inception.
Behöver jag förklara?
Jag vet att jag förmodligen har sagt det förr, men denna gång menar jag det verkligen från djupet av mitt innersta väsen. DETTA ÄR DEN BÄSTA FILM JAG NÅGONSIN SETT. Det finns inga ord, inga adjektiv eller superlativ som ens kan komma i närheten av att beskriva hur bra den är.
Min haka hängde ner i golvet efter att jag sett klart den. Jag var mållös. Jag säger inte detta bara för att andra har hyllat filmen duktigt, och inte för att det var DiCaprio (vars min kärlek nu är tusenfaldig). Jag tyckte Shutter Island var fantastisk. Att han var fantastisk i den. Men denna slog till och med den. TILL OCH MED. Alltså gud.

Hela konceptet med att styra drömmar och allt annat runtikring som filmen berör, är ju ett ämne som är sjukt intressant och som säkerligen de flesta av oss en eller annan gång har funderat över. Men detta... Alltså. Wow. Sättet de använde konceptet på är ju helt genialt. Och utförandet.... herregud. Perfektion.
Jag måste sluta nu innan jag tappar andan.

SE DEN.

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0