THE SOCIAL NETWORK

Känner att jag varit oerhört dålig på att filmtipsa här i bloggen! Dumt, eftersom det är lite av grundtanken för vad mitt skrivande skulle gå ut på. Därför kommer jag försöka tipsa om minst en film i veckan i alla fall från och med nu.
Och jag tänkte börja med denna:

The Social Network
Jag såg den med pappa när jag var i Stockholm, och jag hade haft väldigt höga förväntningar innan. Det blir lätt så med filmer som blir så otroligt hypade. Och ja, den var bra. Riktigt bra. Men den är väldigt informativ. Alltså, skulle man gå in på Wikipedia och läsa om hur Facebook kom till så skulle man då mer eller mindre ha läst sig till filmen, för den är väldigt lik dokumentär-stuk, bortsett från att det är en spelfilm med skådespelare.
Med det sagt måste jag dock promota den lite extra, för jag gillade den starkt ändå. Han som spelar huvudrollen är helt briljant och sätter verkligen en rättvis prägel på vilken sorts person han är i verkligheten. Och det går inte att ta miste på att det ligger väldigt mycket hjärta och själ bakom hela produktionen.

Jag tycker hela filmen är jäkligt skickligt gjord, med smart berättande hela vägen igenom. Ingen wow-effekt, men man tappade ändå hakan ett par gånger, och man gick länge efteråt och funderade på frågor som filmen hade fått en att tänka över. Och sånt älskar jag!
En väldigt sevärd film helt enkelt!


Puss puss
Jolly


KOMMENTARER
Postat av: bitte

Hej tävlar ut en liten goodiebag på min blogg ifall du vill va med=)

2010-11-22 @ 21:10:15
URL: http://www.lovemercury.se/?p=1429
Postat av: ♥ L A I L A ♥

:):)

2010-11-22 @ 21:14:42
URL: http://lailaaziz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0