BRÖLLOPSFOTOGRAFEN

Nu har jag precis tittat på Bröllopsfotografen. Jag kanske är lite efter, men det är skönt att vara det ibland så att man slipper hypen kring allt jämt, och kan få en egen uppfattning. Snacka om att jag hade missbedömt den i förväg. Jag trodde att det kort och gott var ännu en Svensk B-komedi med förutsägbart slut och billiga skämt. Men jag kunde nog inte ha haft mer fel. Jag tyckte att den var riktigt bra och handlingen var ganska otippad ändå, särskilt slutet. Tuva Novotny var ju skitbra, jag kände inte igen henne först. Hon har verkligen gaskat upp sig sedan hon gjorde den där sketna tv-serien "Skilda Världar" eller vad det nu hette. Och Kjell Bergqvist var också riktigt bra. Även om han kanske är någorlunda likadan i de flesta filmer han gör, så kan man inte säga annat än att han var som klippt och skuren för rollen som Jonny Björk.

Om ni är lika efter som jag och inte har sett den här filmen än, så tycker jag absolut att ni ska göra det. Det är faktiskt en av de bättre svenska filmerna enligt mig. Jag har vanligtvis svårt för Svenskproducerat, men i det här fallet så var det förvånansvärt lätt att tycka om.
Filmmusiken var dock ett störningsmoment. Fick lite krupp i vissa scener, bara för att musiken var så jävla.... jobbig. Och så var det störande med den konstiga filmningstekniken som gjorde att man blev helt jävla yr i huvudet. Lite "fisheye"-stuk kan man väl säga. (Mitt analyserande har blivit helt sjukt tack vare Filmkunskapskursen)
Men allt det där kan man förbise i slutändan. Den var jättebra. Punkt slut!


KOMMENTARER
Postat av: Esmeralda

jaaaa, man får hoppas på det :) kram kram

2010-03-23 @ 21:48:13
URL: http://ndotter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0