THE SHINING

Igår kollade jag och Wictor på The Shining. Lite pinsamt är det nog allt att jag inte sett den förut, med tanke på att den är omnämnd som en av de bästa skräckfilmerna ever. Jag tyckte den var läskig och jag tyckte att Jack Nicholson var grym. Han har en förmåga att verkligen leka fram det där psykadeliska uttrycket. Klockrent var det. Men ärligt talat så var jag livrädd efteråt och lite paranoid. Grejen är den att jag inte står ut med att se barn i skräckfilmer. De är så jävla vidriga. Får fan krupp av dem. Det är likadant i "Hide and Seek" och "Barnhemmet".
Ungar i skräckfilmer = BIG NO.

Plus att jag är jävligt lättskrämd till på köpet. Ingen bra kombinaton alltså.
Men filmen i sig var bra i alla fall, med tanke på att den är så pass gammal som den ändå är. Dock kunde den ha varit mycket bättre om man hade gått lite längre, om man nu kan uttrycka sig så. Men i det stora hela så är det en stark rekommendation för er filmälskare med lite råg i ryggen.



I övrigt så kan jag informera er om att besöket till Eskilstuna blev inställt och framskjutet. Så därför bestämde jag mig för att åka till Stockholm redan idag istället. Så vid 2-tiden idag åker jag iväg. Vet inte om jag kommer blogga särskilt mycket, men det visar sig väl om inte annat. Jag blir inte borta mer än ett par dagar. Till fredag hade jag tänkt med det är endast preliminärt. Vi får se helt enkelt. Hur som helst så ska det bli skönt att komma bort lite och bara ta det piano så att säga. Lite shopping och lite chill. Kul att träffa pappsen och mysa med hans gulliga katter.

Nu ska jag packa färdigt. Vi höres! Take care.
Jolly


KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0