FERRY

Glömde säga att Björn Ferry tog GULD i skidskytte i förrgår! Så jävla kul att vi har två guldmedaljer i OS redan! Fast sen måste jag dock nämna hur jävla tragiskt det var med Anja Pärssons olycka i störtloppet. Såg det i efterhand och det var verkligen hemskt. Hon kunde fan ha slagit ihjäl sig, sån jävla tur att hon klarade sig utan större skador. Plus att hon förlorade chansen till silvermedaljen, som hon förmodligen hade vunnit om olyckan inte hade inträffat. Det är väl kanske det som hon själv grämer sig mest över, skulle jag tro.

Detta Vinter-OS börjar bli en kaskad av olyckor. Jag trodde inte mina öron när jag hörde/såg att Nodar Kumaritasjvilis, rodelåkaren från Georgien, dog när han kom fel i en kurva och slungades av banan. Han åkte in i ett par metallstolpar, som var helt OSKYDDADE. Det är ju helt fruktansvärt att ens något sådant får hända i ett OS! Arrangörerna har fanimig en hel del att stå till svars för. Tycker så himla synd om honom, hans familj och hans lag. Han har kämpat för att tävla i OS förmodligen större delen av livet, och så slutar det på detta sätt? Det är bara för hemskt.

Men.. nu ska vi i alla fall försöka vara glada åt Björns vinst. Vi får se om Sverige kanske lyckas knipa någon mer medalj innan OS är över. Hoppas hoppas :D



Jolly


KOMMENTARER
Postat av: hannis

nej de är sant. men nu vet du vad jag tycker iallafall. om det kan vara till någon hjälp! :)

2010-02-18 @ 20:53:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0