SYND O KLAGA


Får man klaga på vintern och kylan?
Jag som jämt förespråkar vintern, och tycker att det är den bästa årstiden. Faktiskt min favorit... Får man lov att gnälla trots det? Jag tycker det är jäkligt jobbigt just nu. Det är tungt som fasen att masa sig iväg till och från stationen varje dag nu när snön är en meter hög och det är minst 20 minusgrader ute. Jag vill klaga, men jag vill inte. Alltså, förstår ni mitt dilemma?

Vi svenskar gör ju inget annat än att klaga. På vintern är det ett evinnerligt gnäll om att det är för mycket snö och att det är för kallt. Men sen på sommaren så är det lika gnälligt om att det är för kvavt och varmt.
Jag vill liksom inte hamna i svensk-facket på det sättet. Man kanske ska försöka se den överdrivet positiva synen på det hela: Man måste uppleva den kalla vintern för att kunna uppskatta sommaren. I mångt och mycket kanske det är så?

Sen om man lyckas uppskatta sommaren utan att klaga är ju också tvivelaktikgt, trots mitt tafattiga försök till avståndstagande från den svenska normen...

Jolly

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0