DRÖMMAR MED VINGESUS

Hoppas alla har haft en mysig jul!
Själv blev det inte mycket till julafton för min del. Jag fick hoppa in i sista stund och jobba som servitris på julbordet ute vid Plevnagården i Malmköping. Det blev en hel dag med bara spring och stress och jag missade hela julfirandet hemma hos mormor. Det var riktigt synd, för det var min morot som fick mig att orka med hela dagen (hatar egentligen servicejobb), men sen blev det liksom bara pannkaka.
Men att tjäna lite extrapengar är inte så dumt, så man får ju försöka se det positiva i det hela!

På juldagen fick vi istället åka till mormor igen, och fira en kort jul med morbröder och syskon i alla fall. Och jag proppade i mig julmat, fy tusan vad gott det var. Jag fick fina julklappar som jag är grymt nöjd över också, så hela julen blev räddad ändå, trots missödet med julafton!

Efter middagen gick jag hem till Jonte och förfestade, sedan mötte jag upp Ida och så gick vi på fest hos Danne.
Därefter blev det Lilla Krog för hela slanten och jösses vad roligt vi hade! Kalasade tills de stängde, mötte upp några fler kompisar och gick på efterfest hemma hos Simon (som hade en iller som sprang lös i lägenheten!!!). Klockan passerade gryning innan jag och Ida kastade in handduken och somnade hemma hos henne.
Det blev en all-nighter, och en GRYM sådan för första gången på länge! Hela kvällen bjöds det på shotar och ölkannor och det var så himla roligt att jag nästan själv blev förvånad över hur underbart Katrineholm faktiskt är!

Nu sitter jag här med en kopp te och är allmänt nöjd och glad. Imorgon blir det mellandags-shopping i Norrköping och jag längtar som attans. Har väntat länge på det! :)
Men men, Ska försöka bli klar med Morfars present nu, för imorgon ska vi dit en sväng och då måste han ju få den!

(tyvärr inga roliga bilder från helgen. jag är verkligen sämst med kameran!)
Klart slut!
Jolly

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0